SONOOR interieur en architectuur
trapbekleding

Hostel huisstijl- en interieurconcept

Dit oude pand nabij het station van Brussel moest zowel van binnen als buiten gerenoveerd worden naar een aantrekkelijk hostel voor jonge backpackers. Daarbij moest een huisstijl-en interieurconcept neergezet worden om deze doelgroep te bereiken.

De jonge doelgroep, het gebouw zelf en de multiculturele buurt waren genoeg inspiratie voor de nieuwe huisstijl en het daaruit volgende interieurconcept.

Er werd gekozen voor een urban vintage look en de huisstijl kleuren werden zwart, oranje en grijs. Het logo verwijst naar een stempel en de vorm komt voort uit de hoeken van het gebouw. Hieruit volgde briefpapier, visitekaartjes, bewegwijzering, kamernummers en gevelreclame.

Het voorheen lichtbeige gebouw werd in de huisstijl kleur grijs geschilderd en de plint kreeg de kleur zwart. In het interieur werden oude muren weer zichtbaar gemaakt om de urban sfeer te houden. Het trappenhuis werd voorzien van een nieuw tapijt. Het motief vonden we door de oude verflagen van de trap te fotograferen. Deze zijn grafisch bewerkt en geprint op akoestisch tapijt. Hierdoor ontstaat de sleetse look van het tapijt. De eyecatcher in deze trapopgang zijn de stalen trapstijlen. Deze zijn in de kenmerkende oranje huisstijl kleur gespoten.

Het Urban City Centre Hostel bevind zich in Brussel. Het naastgelegen hotel BRXXL5 is van dezelfde eigenaar en mochten wij ook voorzien van een huisstijl-en interieurconcept. Een mooi voorbeeld van corporate identity en doorvoeren van de merkidentiteit.

De eigenaar heeft de kamers zelf verder aangepakt omdat hij genoeg uit de voeten kon met het huisstijl handboek. Hierdoor konden de kosten voor het low-budget hostel worden beperkt, maar bleef de identiteit overeind.

gevelreclame hotel
print behang
printtapijt

Onze opdrachtgever

“Ik heb Angelique gevraagd om een huisstijl te ontwerpen en mee te denken over een passend interieur concept. We kennen elkaar van een eerder project waarin zijn een gordijn en tapijt op maat heeft ontworpen voor een klant van mij. Dat beviel zo goed dat ik haar ook voor deze opdracht weer heb gevraagd. En ook deze opdracht was weer ontzettend fijn om samen te doen. Ze denkt constant mee en zorgt ervoor dat de identiteit in alle fases overeind blijft. 

Angelique nam zowel mij als de eindklant mee in haar professionele presentaties en gaf ons een kapstok waaraan we de verdere branding konden hangen.”  Ab, interieurarchitect

Logo-UCH-hotel
trapbekleding
gevelreclame hotel
signing hotel gevel

Andere projecten